Monday 13 February 2012

Cara-cara mengenal pasti burung walet telah tinggal dalam BH atau belum....

Bagaimana hendak mengenal pasti walet sudah tinggal atau belum dalam BH anda.....
Zoommmingg zzZZZzzz..... Assalamualaikum semua kepada pengemar dan penternakan burung walet...
saya ada juga mendengar khabar yang mengatakan jika ada tompokan najis/tanda walet yang telah tinggal dalam BH secara berkekalan maknanya anda telah berjaya memikat sang walet untuk tinggal dalam BH tersebut...itu baru tompokan najisnya saja dan kita perlu tunggu seminggu dua lagi untuk mereka membuat sarang....jom kita layan dan lihat berapa tompokan najis walet dalm BH ini untuk dikongsi kepada semua.....













sebaik-baiknya kebersihan dalam BH perlulah dijaga supaya BH anda tidak ditelenggami najis walet pula....najis walet haruslah dibersihkan 3 bulan sekali bergantung kepada kepadatan walet yang tinggal dalam BH anda serta bagi mengurangkan kandungan ammonia yang terhasil dari najis walet tersebut...
BH mereka telah pun berjaya...bagaimana dengan BH anda pula???





sarawak swiftlet_zone
email me: eyrulz94@ymail.com

1 comment:

putrie_homestay said...

Assalammualaikum Tuan,
Saya Eizzatie Akmal, pelajar Fakulti Kejuruteraan UNIMAS. Sedikit info, saya merupakan pelajar tahun tiga dan kini sedang mengumpul beberapa maklumat berkenaan rumah walet yang sedia ada untuk dijadikan projek tahun akhir saya pada semester hadapan.

Jika pihak tuan tidak keberatan, saya ingin membuat sesi soal jawab dengan pihak Tuan samada melalui email atau mana-mana platform yang Tuan selesa.

Disini saya sertakan email saya sekiranya tuan setuju
ezameizzatie97@gmail.com

Terima kasih tuan